Tiba-tiba, DSAI bagaikan “mabuk pinang muda”…

Assalamualaikum Wrt. Wbt…

Maka, berkatalah DSAI kerajaan meminggirkan Kementerian Pertahanan dalam Bajet 2010 yang dibentangkan oleh DSN di Parlimen pada Jumaat, 23 Oktober 2009 lalu.

Jab, aku nak gelak macam samseng Kampung Dusun dulu: Muahahahaahaha… (sambil gentel hujung misai)

Mabuk pinang muda ke apa mamat nih? Masa berkempen di musim Pilihanraya Umum Ke-12 lalu, bukan main hebat ungkit semua perolehan yang dibuat oleh Angkatan Tentera Malaysia tak perlu, melibatkan komisyen kepada kroni, rasuah, SUKHOI SU30-MKM, PT-91M, serta Scorpene adalah tidak perlu, mahal dan menghabiskan duit rakyat. Tiba-tiba, bila perbelanjaan Kementerian Pertahanan dikurangkan, dia pulak nak bising2 mengatakan KEMENTAH dipinggirkan.

Bro, lu ni apsal? Ada apa-apa ker nie? Sebab Mat Terap kat Bagan Pinang tak sokong pakatan lu? Bukan lu ker yang nak bawa balik Chin Peng dan iktiraf dia sebagai pejuang kemerdekaan? Abis tu, Mat Terap yang hilang nyawa, buta mata, kudung kaki, hilang upaya seumur hidup dek perbuatan khianat Parti Komunis Malaya atau PKM tu pejuang apa pulak? Oooo…itu pejuang UMNO ek? Eh, dulu bukan lu pun pejuang UMNO totok ker?

sinar20harian2020bajet2

Advertisements

4 Responses to “Tiba-tiba, DSAI bagaikan “mabuk pinang muda”…”

  1. Aloo…,sekarang ni cite enjin jet tudm kena rembat.Tak nak ulas ke.Puak askar ke yang jahat atau ada kejahatan yang lagi dahsyat di pihak yg sangat berkuasa???

  2. Jawapan sopan santun:
    Disiplin diri dikalangan anggota tentera sentiasa diterap ketahap maksimum. Namun, dalam reramai tu, akan ada juga yang tidak menjadi. Maka berlakulah kes mencuri harta kerajaan Malaysia dan menjualnya demi keuntungan diri sendiri. Bukan setakat enjin jet sahaja, malah kes mencuri senjata api sekalipun pernah terjadi. Kor RISIK telah dapat membongkar banyak perkara yang tak betul. Tetapi, memandangkan perkara ini melibatkan keselamatan negara dan mereka yang terlibat didakwa dalam mahkamah tentera, tindakan tidak di war-warkan kepada umum.

    Jawapan kurang sopan santun:
    Punya pasal aku la nak citer apa pon. Ni blog aku. Kau buat blog kau sendiri la…pas tu citer la apa yang kau nak. PERIOD.

  3. hehehe tuan rumah dah marah.
    jangan marah, nanti kena jual.

  4. waiting 4 part 2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: